Педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів
NUBIP Library
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів
|
|
Creator |
Заболотній, О. А.
|
|
Subject |
378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти |
|
Description |
У дисертаційній роботі досліджується процес формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів III-IV рівнів акредитації. Визначено сутність поняття “дидактична компетентність викладача-аграрника” як конструкт чотирьох компонентів: гностичного, мотиваційного, діяльнісного і особистісного. Визначено фактори: професіоналізм викладача спеціальних дисциплін; мотивація магістрантів щодо оволодіння майбутнім фахом; поєднання теоретичної, практичної і психолого-педагогічної підготовки; наявність сучасних засобів навчання; об’єктивний контроль навчальних досягнень магістрантів; зміст навчання магістрантів спеціальності “Педагогіка вищої школи”. Теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів-аграрників: активізація навчально-пізнавальної діяльності магістрантів; педагогічно доцільне застосування у навчальному процесі педагогічних технологій; систематичний розвиток мотивації магістрантів до професійно-педагогічного самовиховання. . Розроблено модель формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів аграрних ВНЗ, яка відображає взаємодію таких блоків: методологічний – мета, методологічні підходи, принципи, методика формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів аграрних ВНЗ; змістово-процесуальний – педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів аграрних ВНЗ (активізація навчально-пізнавальної діяльності магістрантів; педагогічно доцільне застосування у навчальному процесі педагогічних технологій; систематичний розвиток мотивації магістрантів до професійно-педагогічного самовиховання), зміст, форми і методи навчання, технології підготовки для формування гностичного, мотиваційного, діяльнісного і особистісного компонентів дидактичної компетентності; коригувально-результативний – оцінювання, аналіз і корекція результатів сформованості дидактичної компетентності майбутніх магістрів за визначеними критеріями, які характеризують рівні сформованості дидактичної компетентності викладача. У результаті експериментального дослідження було перевірено ефективність розробленої методики формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів-аграрників. Розроблено методичні рекомендації “Формування дидактичної компетентності викладачів вищих аграрних навчальних закладів в умовах магістратури”, “Розвиток професійної компетентності викладачів вищих аграрних навчальних закладів”, “Тренінг психолого-педагогічної майстерності майбутніх викладачів”, які впроваджено у навчальний процес ВНЗ. |
|
Date |
2010-12-16
|
|
Type |
Дисертація
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://elibrary.nubip.edu.ua/5217/1/aref_%D0%97%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D0%B9_%D0%9E.%D0%90._16.12.10%D1%80.pdf
Заболотній, О. А. (2010) Педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів. PhD thesis, Робота виконана у Національному університеті біоресурсів і природокористування України, Кабінет Міністрів України. |
|
Relation |
http://elibrary.nubip.edu.ua/5217/
|
|