Запис Детальніше

Педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів

NUBIP Library

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів
 
Creator Заболотній, О. А.
 
Subject 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти
 
Description У дисертаційній роботі досліджується процес формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.
Визначено сутність поняття “дидактична компетентність викладача-аграрника” як конструкт чотирьох компонентів: гностичного, мотиваційного, діяльнісного і особистісного. Визначено фактори: професіоналізм викладача спеціальних дисциплін; мотивація магістрантів щодо оволодіння майбутнім фахом; поєднання теоретичної, практичної і психолого-педагогічної підготовки; наявність сучасних засобів навчання; об’єктивний контроль навчальних досягнень магістрантів; зміст навчання магістрантів спеціальності “Педагогіка вищої школи”. Теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів-аграрників: активізація навчально-пізнавальної діяльності магістрантів; педагогічно доцільне застосування у навчальному процесі педагогічних технологій; систематичний розвиток мотивації магістрантів до професійно-педагогічного самовиховання.
. Розроблено модель формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів аграрних ВНЗ, яка відображає взаємодію таких блоків: методологічний – мета, методологічні підходи, принципи, методика формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів аграрних ВНЗ; змістово-процесуальний – педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів аграрних ВНЗ (активізація навчально-пізнавальної діяльності магістрантів; педагогічно доцільне застосування у навчальному процесі педагогічних технологій; систематичний розвиток мотивації магістрантів до професійно-педагогічного самовиховання), зміст, форми і методи навчання, технології підготовки для формування гностичного, мотиваційного, діяльнісного і особистісного компонентів дидактичної компетентності; коригувально-результативний – оцінювання, аналіз і корекція результатів сформованості дидактичної компетентності майбутніх магістрів за визначеними критеріями, які характеризують рівні сформованості дидактичної компетентності викладача.
У результаті експериментального дослідження було перевірено ефективність розробленої методики формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів-аграрників.
Розроблено методичні рекомендації “Формування дидактичної компетентності викладачів вищих аграрних навчальних закладів в умовах магістратури”, “Розвиток професійної компетентності викладачів вищих аграрних навчальних закладів”, “Тренінг психолого-педагогічної майстерності майбутніх викладачів”, які впроваджено у навчальний процес ВНЗ.
 
Date 2010-12-16
 
Type Дисертація
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Identifier http://elibrary.nubip.edu.ua/5217/1/aref_%D0%97%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D0%B9_%D0%9E.%D0%90._16.12.10%D1%80.pdf
Заболотній, О. А. (2010) Педагогічні умови формування дидактичної компетентності майбутніх викладачів вищих аграрних навчальних закладів. PhD thesis, Робота виконана у Національному університеті біоресурсів і природокористування України, Кабінет Міністрів України.
 
Relation http://elibrary.nubip.edu.ua/5217/