Запис Детальніше

Формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій

NUBIP Library

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій
 
Creator Шевель, Б.О.
 
Subject 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти
 
Description Дисертація присвячена дослідженню проблеми формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій.
Проведено науково-педагогічний аналіз досліджуваної проблеми, уточнено сутність поняття «фахова компетенція», окреслено її компоненти, структуру та здійснено розподіл за групами.
З’ясовано роль і місце інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці майбутніх інженерів-педагогів.
Визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій: чітка цільова спрямованість формування фахових компетенцій під час навчання; системний зміст формування фахових компетенцій; гнучке організаційно-методичне забезпечення навчального процесу; конструктивна операційно-діяльнісна спрямованість навчання; мотиваційно-ціннісна орієнтація під час навчання.
Розроблено та науково обґрунтовано модель формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів, що включає мету, зміст, засоби, форми, процес навчання, етапи підготовки до роботи з ІКТ, педагогічні умови, компоненти (світоглядний, етичний, психологічний, соціальний, технологічний та емоційно-естетичний), критерії, показники та рівні сформованості фахових компетенцій, передбачений результат.
Експериментально перевірено методику формування фахових компетенцій у процесі навчання, яка передбачала: теоретичне осмислення проблеми формування фахових компетентній майбутніх інженерів-педагогів (цілей, задач, змісту, технології, оцінці результатів); побудову навчально-виховного процесу з урахуванням досягнення головного результату – підготовка фахівця з високим рівнем прояву фахових компетенцій; внесення доповнень до змісту та технології викладання дисциплін, що вже викладаються та розробка нових, які враховували б усі аспекти формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Кількісні та якісні результати експериментальної роботи засвідчили ефективність запропонованої методики та підвищення рівня сформованості фахових компетенцій у студентів. Основні положення дисертації впроваджено в навчальний процес вищих навчальних закладів.
 
Date 2011-04-21
 
Type Дисертація
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Identifier http://elibrary.nubip.edu.ua/7707/1/aref_%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D1%8C_%D0%91.%D0%9E._21.04.2011%D1%80.pdf
Шевель, Б.О. (2011) Формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. PhD thesis, Робота виконана в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка, Міністерство освіти і науки, молоді т.
 
Relation http://elibrary.nubip.edu.ua/7707/