Формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій
NUBIP Library
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій
|
|
Creator |
Шевель, Б.О.
|
|
Subject |
378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти |
|
Description |
Дисертація присвячена дослідженню проблеми формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Проведено науково-педагогічний аналіз досліджуваної проблеми, уточнено сутність поняття «фахова компетенція», окреслено її компоненти, структуру та здійснено розподіл за групами. З’ясовано роль і місце інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці майбутніх інженерів-педагогів. Визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій: чітка цільова спрямованість формування фахових компетенцій під час навчання; системний зміст формування фахових компетенцій; гнучке організаційно-методичне забезпечення навчального процесу; конструктивна операційно-діяльнісна спрямованість навчання; мотиваційно-ціннісна орієнтація під час навчання. Розроблено та науково обґрунтовано модель формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів, що включає мету, зміст, засоби, форми, процес навчання, етапи підготовки до роботи з ІКТ, педагогічні умови, компоненти (світоглядний, етичний, психологічний, соціальний, технологічний та емоційно-естетичний), критерії, показники та рівні сформованості фахових компетенцій, передбачений результат. Експериментально перевірено методику формування фахових компетенцій у процесі навчання, яка передбачала: теоретичне осмислення проблеми формування фахових компетентній майбутніх інженерів-педагогів (цілей, задач, змісту, технології, оцінці результатів); побудову навчально-виховного процесу з урахуванням досягнення головного результату – підготовка фахівця з високим рівнем прояву фахових компетенцій; внесення доповнень до змісту та технології викладання дисциплін, що вже викладаються та розробка нових, які враховували б усі аспекти формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Кількісні та якісні результати експериментальної роботи засвідчили ефективність запропонованої методики та підвищення рівня сформованості фахових компетенцій у студентів. Основні положення дисертації впроваджено в навчальний процес вищих навчальних закладів. |
|
Date |
2011-04-21
|
|
Type |
Дисертація
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://elibrary.nubip.edu.ua/7707/1/aref_%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D1%8C_%D0%91.%D0%9E._21.04.2011%D1%80.pdf
Шевель, Б.О. (2011) Формування фахових компетенцій майбутніх інженерів-педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. PhD thesis, Робота виконана в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка, Міністерство освіти і науки, молоді т. |
|
Relation |
http://elibrary.nubip.edu.ua/7707/
|
|