Запис Детальніше

Навчання розповіді як складової мовленнєвої компетенції глухих дітей дошкільного віку

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1968/
 
Title Навчання розповіді як складової мовленнєвої компетенції глухих дітей дошкільного віку
Stories teaching as a part of speech competence of deaf preschoolers
 
Creator Дробот, О.А.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Стаття має на меті розкрити методи навчання спілкуванню глухих дітей дошкільного віку. Описано вимоги до діалогічного та монологічного мовлення глухих дітей різних вікових груп. Наголошено на необхідності проведення словникової роботи задля свідомого використання опанованих понять під час складання розповідей дітьми. Акцентовано увагу на прийомах та засобах, які активізують комунікативну активність та мисленнєву діяльність глухих дітей дошкільного віку. Визначено роль жестової мови у роботі над зв’язним мовленням дошкільників.
The article describes of the methods of teaching of communication of deaf children. It opens of the requirements to the monological and dialogical speech of deaf children of different ages. It is paid attention to the necessity of the vocabulary work for intentional usage of the new notions during histories making by children. It is paid special attention on methods, which activated the communicative activity of deaf preschoolers. It is determines of sign language role for connected speech development of preschoolers.
 
Publisher Лабораторія жестової мови ІСП НАПН України
Sign Language Laboratory ISP NAPS Ukraine
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1968/1/DrobotSL2010.5.pdf
Дробот, О.А. (2010) Stories teaching as a part of speech competence of deaf preschoolers Sign Language and Modernity , 1 (5). pp. 198-209.