Проблема мобінгу в учнівському середовищі
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation | 
															http://lib.iitta.gov.ua/11348/
					 | 
		|
| Title | 
															Проблема мобінгу в учнівському середовищі
					 The problem of mobbing in a children's team  | 
		|
| Creator | 
															Шимановський, Марк Мусійович
					 | 
		|
| Subject | 
															1 Philosophy. Psychology
					 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships  | 
		|
| Description | 
															Рассмотрена проблема моббинга – психического насилия, в том числе и в детском коллективе. Моббинг, или травля рассматривается как своеобразная, хотя и максимально деформированная, форма самоуправления, разновидность стихийного регулирования в малой группе. Он, по сути, является результатом становления «дикого» самоуправления – своеобразной попыткой регулировать общественные отношения, но без моральных установок, без учета цивилизационного опыта демократических достижений. Такое «дикое» самоуправление приводит к подмене демократических процедур психологическим давлением и насилием, что имеет целью обеспечение управления сообществом. Предложено педагогически целесообразные способы предупреждения моббинга – педагогическая поддержка правильно демократически организованного самоуправления в коллективе, взаимодействие с родительской общественностью и педагогами.
					 The problem of mobbing – mental violence, including a violence in a children's team. Mobbing or harassment is regarded as a kind, although with the maximum deformation, form of self-government, a variety of natural regulation in a small group. It in fact, is the result of the formation of the "wild" self-government – a kind of attempt to regulate of the social relations, but without the moral attitudes, excluding civilizational experience of democratic achievements. This "wild" self-government leads to the substitution of democratic procedures, psychological pressure and violence that is aimed at providing community management. Proposed pedagogically expedient ways to prevent mobbing - pedagogical support properly, democratically organized government in the collective interaction and parents and teachers. Розглянуто проблему моббінгу - психічного насильства, в тому числі і в дитячому колективі. Мобінг, або цькування, розглядається як своєрідна, хоча і максимально деформована, форма самоврядування, різновид стихійного регулювання в малій групі. Він, по суті, є результатом становлення «дикого» самоврядування - своєрідною спробою регулювати суспільні відносини, але без моральних установок, без урахування цивілізаційного досвіду демократичних здобутків. Таке «дике» самоврядування призводить до підміни демократичних процедур психологічним тиском і насильством, що має на меті забезпечення управління спільнотою. Запропоновано педагогічно доцільні способи попередження мобінгу - педагогічна підтримка правильно демократично організованого самоврядування в колективі, взаємодія з батьківською громадськістю та педагогами.  | 
		|
| Publisher | 
															Інститут обдарованої дитини НАПН України
					 | 
		|
| Date | 
															2015
					 | 
		|
| Type | 
															Article
					 PeerReviewed  | 
		|
| Format | 
															text
					 | 
		|
| Language | 
															uk
					 | 
		|
| Identifier | 
															http://lib.iitta.gov.ua/11348/1/Pages%20from%20%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB_2_26-02-15_GRAY.pdf
					 Шимановський, Марк Мусійович (2015) The problem of mobbing in a children's team Освіта та розвиток обдарованості, 2 (33). pp. 13-17. ISSN 2309-3935  | 
		|