Запис Детальніше

STUDING OF THE THEORY OF CHEMICAL STRUCTURE OF ORGANIC COMPOUNDS IN SECONDARY SCHOOLS: METHODOLOGICAL ASPECTS

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title STUDING OF THE THEORY OF CHEMICAL STRUCTURE OF ORGANIC COMPOUNDS IN SECONDARY SCHOOLS: METHODOLOGICAL ASPECTS
ИЗУЧЕНИЕ ТЕОРИИ ХИМИЧЕСКОГО СТРОЕНИЯ ОРГАНИЧЕСКИХ СОЕДИНЕНИЙ В ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ: МЕТОДИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ
ВИВЧЕННЯ ТЕОРІЇ ХІМІЧНОЇ БУДОВИ ОРГАНІЧНИХ СПОЛУК У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ: МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ
 
Creator Grabovyy, Andrii K.
 
Subject general education; chemistry; theory of chemical structure of organic compounds; methodological aspects of studying theory; deductive approach; educational chemical experiment; iconic model
общеобразовательные учебные заведения; химия; теория химического строения органических соединений; методические аспекты изучения теории; дедуктивный подход; учебный химический эксперимент; знаковые модели
загальноосвітні навчальні заклади; хімія; теорія хімічної будови органічних сполук; методичні аспекти вивчення теорії; дедуктивний підхід; навчальний хімічний експеримент; знакові моделі
 
Description The study examined the theoretical and methodological foundations for improving methods of studying the theory of chemical structure of organic compounds in secondary schools, the level of standart. Theoretical analysis of the literature on the study showed that the problem is urgent and requires further research. The basic of the theory of chemical structure of organic compounds A. Butlerova and methodological aspects of the study. It is shown that the leading means of learnig the basic assumptions of the theory of chemical structure of organic compounds are chemical experiment in conjunction with iconic model.
В исследовании рассматриваются теоретико-методические основы совершенствования методики изучения теории химического строения органических веществ в курсу химии общеобразовательных учебных заведениях, уровень стандарта. Теоретический анализ литературы по проблеме исследования показал, что данная проблема является актуальной и требует дальнейших исследований. Рассматриваются основные положения теории химического строения органических соединений А. М. Бутлерова, ее дидактические функции, методические аспекты изучения. Показано, что ведущим средством изучения основных положений теории химического строения органических соединений является химический эксперимент в сочетании со знаковыми моделями.
У дослідженні розглядаються теоретико-методичні засади вдосконалення методики вивчення теорії хімічної будови органічних сполук в курсі хімії загальноосвітніх навчальних закладів, рівень стандарту. Теоретичний аналіз літератури з проблеми дослідження показав, що дана проблема є актуальною і потребує подальших досліджень. Розглядаються основні положення теорії хімічної будови органічних сполук О. М. Бутлерова, її дидактичні функції, методичні аспекти вивчення. Показано, що провідним засобом вивчення основних положень теорії хімічної будови органічних сполук є хімічний експеримент в поєднанні із знаковими моделями.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2016-03-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/328
10.28925/2312-5829.2016.1.4253
 
Source Освітологічний дискурс; № 1(13) (2016); 42-53
Educological discourse; № 1(13) (2016); 42-53
Освитологичный дискурс; № 1(13) (2016); 42-53
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/328/310
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0