Запис Детальніше

FORMATION PECULIARITIES OF PHONOLOGICAL KNOWLEDGE AT STUDENTS WITH SEVERE SPEECH DISORDERS

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FORMATION PECULIARITIES OF PHONOLOGICAL KNOWLEDGE AT STUDENTS WITH SEVERE SPEECH DISORDERS
ОСОБЕННОСТИ ФОРМИРОВАНИЯ ФОНОЛОГИЧЕСКИХ ЗНАНИЙУ УЧАЩИХСЯ С ТЯЖЕЛЫМИ РЕЧЕВЫМИ РАССТРОЙСТВАМИ
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФОНОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ В УЧНІВ З ТЯЖКИМИ МОВЛЕННЄВИМИ РОЗЛАДАМИ
 
Creator Melnichenko, Tatiana V.
 
Subject phonological knowledge; students with severe speech disorders; mastery of knowledge and skills; leading (basic) violation; speech and language competence; difficulty
фонологические знания; ученики с тяжелыми речевыми расстройствами; овладения знаниями и умений; ведущее (базовое) нарушение; языковая и речевая компетенция; трудности
фонологічні знання; учні з тяжкими мовленнєвими розладами; опанування знань та умінь; провідне (базове) порушення; мовна та мовленнєва компетенція; труднощі
 
Description The article is devoted to the study of peculiarities formation of phonological knowledge at students with severe speech disorders (SSD) in special educational institutions in the process of mastering school knowledge. Theoretical analysis of linguistic, psychological, educational, speech therapy, psycholinguistic and methodical literature on the study showed that the problem of formation of language and speech competence of students with SSD is relevant, but understudied. Determined that the phonological structure includes sufficient knowledge generated phonemic perception, phonemic representation, auditory attention and control, sound analysis and synthesis. In intelligence indicated that a sufficient number of phonological knowledge on a practical level is manifested in the ability to perceive the actual speech and speech of others, select the required phonemes for their combination of words and their expression, the ability to isolate a sound of words, sentences of text, the ability to control their speech and correct errors, and so on. Indicated that on the basis of knowledge of students with severe speech disorders acquire lexical, grammatical and syntactical knowledge and skills, which are formed in the designated category with a kind of specificity and complexity.
Статья посвящена вопросу изучению особенностей формирования фонологических знаний учащихся с тяжелыми речевыми расстройствами (ТРР) в специальных образовательных учреждениях в процессе освоения школьных знаний. Теоретический анализ лингвистической, психолого-педагогической, логопедической, психолингвистический и методической литературы по проблеме исследования показал, что формированиеязыковой и речевой компетентности школьников с ТРР актуально, но недостаточно изучено. Установлено, что кструктуре фонологических знаний относят достаточно сформированные фонематическое восприятие, фонематическое представление, слуховое внимание и контроль, звуковой анализ и синтез. В научнойразведке указано, что достаточное количество фонологических знаний на практическом уровне проявляется в способности воспринимать собственное вещание и речь окружающих, подбирать необходимые фонемы для их сочетания в словах и собственных высказываниях, умение выделять определенный звук из слова-предложения-текста, умение контролировать свою речь и исправлять ошибки, и тому подобное. Отмечено, что на основе данных знаний ученики с тяжелыми речевыми расстройствами овладевают лексическими, грамматическими и синтаксическими знаниями и умениями, которые формируются в указанной категории со своеобразной специфичностью и сложностью.
Стаття присвячена питанню вивчення особливостей формування фонологічних знань учнів з тяжкими мовленнєвими розладами (ТМР) в спеціальних освітніх закладах у процесі опанування шкільних знань. Теоретичний аналіз лінгвістичної, психолого-педагогічної, логопедичної, психолінгвістичної та методичної літератури з проблеми дослідження демонструє, що проблема формування мовної та мовленнєвої компетентності школярів з ТМР є актуальною, але недостатньо вивченою. Визначено, що структуру фонологічних знань складає достатньо сформований рівень фонематичного сприймання, фонематичних уявлень, слухової уваги та контролю, звукового аналізу і синтезу. У контексті пілотної розвідки зазначено, що достатня кількість фонологічних знань на практичному рівні проявляється у здатності сприймати власне мовлення та мовлення оточуючих, здійснювати необхідний відбір фонем для їх поєднання в слова та власні висловлювання, уміння виокремлювати певний звук із слова-речення-тексту, уміння контролювати своє мовлення та критично ставитися до нього, тощо. Визначено, що на основі таких знань учні з тяжкими мовленнєвими розладами оволодівають лексичними, граматичними й синтаксичними конструктами, які формуються у них своєрідно та весь процес їхнього становлення супроводжується виникненням труднощів.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2016-03-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/347
10.28925/2312-5829.2016.1.96107
 
Source Освітологічний дискурс; № 1(13) (2016); 96-107
Educological discourse; № 1(13) (2016); 96-107
Освитологичный дискурс; № 1(13) (2016); 96-107
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/347/296
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0