Запис Детальніше

СОЦИО-ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ СОЗДАНИЯ СИСТЕМЫ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОГО ОБРАЗОВАНИЯ В ФРГ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title СОЦИО-ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ СОЗДАНИЯ СИСТЕМЫ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОГО ОБРАЗОВАНИЯ В ФРГ
SOCIO-ECONOMIC PREREQUISITES OF MULTICULTURAL EDUCATIONAL SYSTEM FORMATION IN THE FEDERATIVE REPUBLIC OF GERMANY
СОЦІО-ЕКОНОМІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЇ ОСВІТИ У ФРН
 
Creator Kovalynska, Inna V.
 
Subject country-recipient; European identity; Socio-cultural development; immigration; multicultural education; labour migration country
страна-реципиент; европейская идентичность; социо-культурное развитие; иммиграция; мультикультурное образование; страна трудовой миграции
країна-реципієнт; європейська ідентичність; соціо-культурний розвиток; імміграція; мультикультурна освіта; країна трудової міграції
 
Description The article deals with a description of socio-economic prerequisites that were the basis for multicultural educational system formation in the Federative Republic of Germany. The author considers West European countries from the point of view of the principle of multiculturalism implementation and thus classifies the countries into several groups, countries of labour migration in particular. The Federative Republic of Germany belongs to this group. A historic retrospective of the migration processes is presented in the article. The author substantiates the give classification of countries by providing statistical data about language, national, religious and demographic diversity in the country, and also the data about the quantity of migrants in the country within the last decade. In conclusion the author generalizes tendencies of socio-cultural  development of the country  and states that the Federative Republic of Germany aims at integration of nations, and this corresponds to the strategy of European identity formation.
Статья посвящена описанию социо-экономических условий, которые стали предпосылками для создания системы мультикультурного образования в Федеративной Республике Германии. Автор рассматривает страны Западной Европы с точки зрения внедрения принципов мультикультурализма и классифицирует их на несколько групп, в  частности она выделяет страны трудовой миграции, к которым относится и ФРГ. В статье представлена историческая ретроспектива развития миграционных процессов в стране. Автор обосновывает данную классификацию статистическими данными о языковом, национальном, религиозном и демографическом разнообразии в стране, а также данными о миграционных процессах и количестве мигрантов в Федеративной Республике Германии в течение последнего десятилетия. В выводах автор обобщает тенденции социо-культурного развития  страны и указывает, что  в стране проводится курс на интеграцию наций, что соответствует стратегии создания европейской идентичности.
Стаття присвячена опису соціо-економічних умов, що стали передумовою створення системи мультикультурної освіти у Федеративній Республіці Німеччина. Авторка розглядає країни Західної Європи з точки зору впровадження принципів мультикультуралізму і класифікує їх на декілька груп, зокрема країни трудової міграції, до яких вона відносить і ФРН. У статті подано історичну ретроспективу розвитку міграційних процесів у країні. Автор обґрунтовує надану класифікацію статистичними показниками щодо мовного, національного, релігійного, демографічного різноманіття в країні та даними щодо міграційних процесів та кількості мігрантів у Федеративній Республіці Німеччина протягом останнього десятиліття. У висновках автор узагальнює тенденції соціо-культурного розвитку країни та вказує, що у країні проводиться курс на інтеграцію націй, що відповідає стратегії створення європейської ідентичності
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2016-06-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/369
10.28925/2312-5829.2016.2.8898
 
Source Освітологічний дискурс; № 2(14) (2016); 88-98
Educological discourse; № 2(14) (2016); 88-98
Освитологичный дискурс; № 2(14) (2016); 88-98
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/369/317
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0