Запис Детальніше

MODERN PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL REQUIREMENTS TO THE TEACHER OF HIGHER MEDICAL EDUCATIONAL AGENCY

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MODERN PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL REQUIREMENTS TO THE TEACHER OF HIGHER MEDICAL EDUCATIONAL AGENCY
СУЧАСНІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО МЕДИЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
 
Creator Boychuk, Alexandra
 
Subject higher medical educational institution; teacher; psychological and pedagogical requirements; personal and professional characteristics; directions of pedagogical activity; functions of pedagogical activity; professionalism; professional competence;
викладач; вищий медичний навчальний заклад; напрями педагогічної діяльності; особистісні та професійні характеристики; педагогічна система; професійна компетентність; професіоналізм; психолого-педагогічні вимоги; функції педагогічної діяльності.
 
Description The author outlines modern psychological and pedagogical requirements for a teacher of a higher medical school. The basic directions of activity of the teacher of medical university are revealed: educational, methodical, scientific and organizational activity. Its main functions are outlined: production of medical and other scientific knowledge; realization of educational process in the higher medical school on the basis of various educational and pedagogical technologies; distribution of medical knowledge; formation of the ability and awareness of the need for education throughout the life of a student at a higher medical school. The relationship between the directions and functions of the teacher is proved. It is noted that for the successful implementation of educational reforms, the teacher must have a special psychological and pedagogical training, have professional knowledge of the disciplines that he teaches to students. The need to take into account the traditions that have developed in the system of public health care in general, the specifics of medical education itself, modern changes and transformations.The complex of personal and professional characteristics of the teacher of the higher medical school is outlined. Personal qualities of the teacher include moral and ethical: empathy, concreteness, initiative, openness and sincerity, perception of feeling, politeness, respect for others, tactfulness, attentiveness, observation, sociability, accessibility, ability to win the confidence of students, curiosity, creativity, erudition.The components of the teacher's general and professional culture are described. Common cultural requirements include tact, attentiveness, tolerance, dedication, benevolence, sense of humor, ability to support others, master your emotions, correct behavior. It is noted that professional culture implies the formation of emotional stability; endurance and self-control; possession of the skills and abilities necessary for professional activity; self-sustainability and self-confidence; independence in making decisions.
У статті розглядаються сучасні психолого-педагогічні вимоги до викладача вищого медичного навчального закладу. Окреслено комплекс особистісних та професійних характеристик. Розкрито основні напрями (навчальну, методичну, наукову та організаційну діяльність) та функції (продукування медичних та інших наукових знань; реалізація навчального процесу у вищій медичній школі на основі різноманітних освітніх і педагогічних технологій; поширення медичних знань; формування у студента вищого медичного навчального закладу вміння й усвідомлення необхідності здобуття освіти впродовж усього життя) діяльності викладача медичного ВНЗ, доведено їхній взаємозв’язок.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2018-03-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/505
10.28925/2312-5829.2018.1-2.168
 
Source Освітологічний дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 158-170
Educological discourse; 2018: № 1-2 (20-21); 158-170
Освитологичный дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 158-170
2312-5829
10.28925/2312-5829.2018.1-2
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/505/409
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0