Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation | http://lib.iitta.gov.ua/6983/ | |
| Title | Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу Дидактико-методическое обеспечение контроля и оценки образовательных достижений младших школьников на основе компетентностного подхода Didactic-methodical provision of control and evaluation of educational achievements of junior pupils on the basis of a competent approach | |
| Creator | Савченко, Олександра Яківна Бібік, Н.М. Байбара, Тетяна Миколаївна Вашуленко, Оксана Вікторівна Коваль, Ніна Степанівна Онопрієнко, Оксана Володимирівна Пономарьова, К. І. Прищепа, О.Ю. | |
| Subject | 37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education | |
| Description | У монографії розглядається стан проблеми дослідження в історичній ретроспективі, ґрунтовно охарактеризовано базові поняття контролю і оцінювання; теорія і практика компетентнісного підходу на дидактичному і методичному рівня; інноваційні форми контролю (тестування, портфоліо), методика державної підсумкової атестації; зарубіжний досвід контролю і оцінювання. Книгу адресовано науковцям, методистам, викладачам, вчителям, студентам педагогічних факультетів. В монографии рассматривается состояние проблемы даного исследования в исторической ретроспективе, основательно охарактеризованы базовые понятия контроля и оценки; теория и практика компетентностного подхода на дидактическом и методическом уровнях; инновационные формы контроля (тестирование, портфолио), методика государственной итоговой аттестации; зарубежный опыт контроля и оценки. Книга адресована научным работникам, методистам, преподавателям, учителям, студентам педагогических факультетов. The monograph deals with the state of the research problem in a historical retrospective; the basic concepts of monitoring and evaluation are thoroughly characterized; theory and practice of the competence approach at the didactic and methodical level; innovative forms of control (testing, portfolio), the methodology of the state final attestation; foreign experience of monitoring and evaluation.The book is addressed to scholars, methodologists, teachers, students of pedagogical faculties. | |
| Publisher | Педагогічна думка | |
| Date | 2012 | |
| Type | Monograph NonPeerReviewed | |
| Format | text | |
| Language | uk | |
| Identifier | http://lib.iitta.gov.ua/6983/4/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F.pdf - Савченко, Олександра Яківна, Бібік, Н.М., Байбара, Тетяна Миколаївна, Вашуленко, Оксана Вікторівна, Коваль, Ніна Степанівна, Онопрієнко, Оксана Володимирівна, Пономарьова, К. І. (orcid.org/0000-0001-6655-3773 <http://orcid.org/0000-0001-6655-3773>) and Прищепа, О.Ю. (2012) Didactic-methodical provision of control and evaluation of educational achievements of junior pupils on the basis of a competent approach Project Report. Педагогічна думка, м. Київ, Україна. | |
