Концептуальні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation | http://lib.iitta.gov.ua/711709/ http://vspu.net/ojs/index.php/sit/article/view/341 | |
| Title | Концептуальні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої педагогічної освіти Conceptual basis for the formation and development of a cloud-based learning and research environment of a higher educational institution | |
| Creator | Биков, В.Ю. Гуржій, А.М. Шишкіна, М.П. | |
| Subject | 001.89 Organization of science and scientific work 004.77 General networking applications and services 378 Higher education. Universities. Academic study | |
| Description | Обґрунтовано основні елементи концепції формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої освіти: мета;  поняттєвий апарат; принципи; основні види сервісних моделей та сервісних моделей розгортання середовища; базові характеристики; етапи проектування; форми, методи і засоби навчання; результат. The basic conceptual elements of formation and development of the cloud-based learning and research environment of higher education institutions are substantiated. Among them there are such as: the purpose; conceptual apparatus; principles; the main types of service models and service models of deployment of the environment; basic characteristics; stages of designing; forms of teaching and learning methods; result. | |
| Publisher | ТОВ фірма «Планер» | |
| Date | 2018 | |
| Type | Article PeerReviewed | |
| Format | text | |
| Language | uk | |
| Identifier | http://lib.iitta.gov.ua/711709/1/Art143-2-%D0%A8%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%B8%D0%BD%D0%B0.pdf - Биков, В.Ю., Гуржій, А.М. and Шишкіна, М.П. (2018) Conceptual basis for the formation and development of a cloud-based learning and research environment of a higher educational institution Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems (50). pp. 21-26. ISSN 2412-1142 | |
