Сфера освіти як об’єкт дослідження
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation | http://lib.iitta.gov.ua/711865/ http://osvitologia.kubg.edu.ua/numbers/10-2012/26-1-2012-roku.html | |
| Title | Сфера освіти як об’єкт дослідження The education as an object of research | |
| Creator | Сисоєва, С.О. | |
| Subject | 001.89 Organization of science and scientific work 37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study | |
| Description | У статті проаналізовано генезис поняття «освіта», основні характеристики й ознаки сучасної освіти; показано, що сучасна система освіти є відкритою і задовольняє всім вимогам синергетичної системи (відкрита, нелінійна, неврівноважена, складна); розкрито сутність й методологічні концепти нового інтегрованого напряму пізнання сфери освіти – освітології. The article analyzes the genesis of the concept “education”, the main characteristics and indications of contemporaneous education; shows that the contemporaneous education system is open and meets all requirements of synergetic system (open, nonlinear, unbalanced, compound); opens the essence and methodological concepts of the new integrated direction of the education sphere cognition – osvitologiya. | |
| Publisher | ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС» | |
| Date | 2012 | |
| Type | Article PeerReviewed | |
| Format | text | |
| Language | uk | |
| Identifier | http://lib.iitta.gov.ua/711865/1/S_Sysoieva_SOOD%281%29.pdf - Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2012) The education as an object of research Освітологія, 1. pp. 22-29. ISSN 2226-3012 | |
