Культурологічний підхід в організації освітнього процесу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation | http://lib.iitta.gov.ua/711744/ http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/41-arkhiv-nomeriv-2015-roku/130-1-2-2015-roku.html?showall=&start=1 | |
| Title | Культурологічний підхід в організації освітнього процесу Сulturological approach to the organization of the educational process | |
| Creator | Sysoieva, Svetlana Halytska, M.M. | |
| Subject | 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work 001.8 Methodology 37.09 Organization of instruction | |
| Description | У статті розкрито зміст та значення культурології освіти як складової освітології та навчальної дисципліни, що входить до складу міждисциплінарної магістерської програми «Освітологія». Осмислення проблем освіти у широкому соціально-культурному контексті є одним із найважливіших завдань сьогодення. Розв’язання цього завдання вимагає звернення до фундаментальних витоків освіти, розгляду освіти як частини культури, культуротворчого процесу людства. Саме таке бачення освіти лежить в основі наукового напряму інтегрованого пізнання освіти – освітології та її складової – культурології освіти. У статті проаналізовано взаємозв’язок понять «культура» та «освіта», принципи та підходи, що лежать в основі культурології освіти. Вказано, що метою навчальної дисципліни «Культурологія освіти» є формування знань про культурно-історичні, соціокультурні, культурно-психологічні умови розвитку освіти; створення умов для осмислення сучасної освіти як соціокультурної технології; дослідження функцій освіти з відтворення історичної культури суспільства, культурної традиції та підготовки магістрантів до участі в реалізації програм подальшого соціокультурного розвитку, до інноваційної діяльності. Зроблено висновок, що в останні роки культурологічні проблеми розвитку освіти в Україні набувають все більшого поширення і знаходять своє відображення у педагогічній науці та практиці. Культурологія освіти, як складова освітології, сприяє створенню такого освітнього простору, де найбільш повно взаємодіють різні культури, формується толерантність і повага до Іншого та культури Іншого, відбувається усвідомлення, що глобальна культура складається з різних культур, множинність яких і створює її унікальне забарвлення й забезпечує здатність до саморозвитку як її цілісності,так і кожної її складової. The article deals with the content and value сultural of education as a part of osvitology and discipline, which is part of an interdisciplinary master’s program «Osvitology»; analysis the relationship of the concepts of «culture» and «education», principles and practices underlying the Culturology of Education. | |
| Publisher | ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС» | |
| Date | 2015 | |
| Type | Article PeerReviewed | |
| Format | text | |
| Language | uk | |
| Identifier | http://lib.iitta.gov.ua/711744/1/Sysoieva_OSV_Pp.pdf - Sysoieva, Svetlana (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) and Halytska, M.M. (2015) Сulturological approach to the organization of the educational process Педагогічний процес: теорія і практика, 1-2 (46-47). pp. 18-22. ISSN 2078-1687 | |
