Запис Детальніше

САМОЕФЕКТИВНІСТЬ ЯК ЧИННИК ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title САМОЕФЕКТИВНІСТЬ ЯК ЧИННИК ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ
SELF-EFFICACY AS A FACTOR OF PROFESSIONALIZATION OF STUDENTS
 
Creator Muzуka, Olena
 
Subject : мотивація; професіоналізація; самоефективність; саморегуляція; студентський вік; цінності.
motivation; educational-professional activity; professionalization; self-efficacy; self-regulation; student's age; values.
 
Description У статті досліджуються особливості самоефективності студентів-першокурсників. Аналізується структура та можливості розвитку окремих компонентів самоефективності у навчально-професійній діяльності. Описуються результати емпіричного дослідження та робляться припущення про інтер- та інтрасуб’єктні умови для включення самоефективності  у ціннісно-мотиваційні регуляційні процеси, що сприяють професіоналізації студентів.
The article deals with the peculiarities of self-efficacy of freshmen students. The structure and possibilities of development of separate components of self-efficacy in educational-professional activity are analyzed. The results of empirical research are described and and assumptions made about inter- and intra-subjective conditions for the inclusion of self-efficacy in value-motivational regulatory processes that promote the professionalization of students.According to the results of the study, first-year students are generally determined by a rather high level of self-efficacy, which is an indicator of psychological readiness for profession. The formation of professional self-efficacy is largely influenced by the conditions of the social environment and educational and professional activities. Self-efficacy is based on value experience and internal standards of activity, defines the direction and motivation of a person. In this regard, self-efficacy is one of the most important factors for the successful professionalization of students.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2018-09-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/520
10.28925/2312-5829.2018.3-4.6849721
 
Source Освітологічний дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 83 - 94
Educological discourse; 2018: № 3-4 (22-23); 83 - 94
Освитологичный дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 83 - 94
2312-5829
10.28925/2312-5829.2018.3-4
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/520/439
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0