Запис Детальніше

ОБҐРУНТУВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАПСИХОЛОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ОБҐРУНТУВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАПСИХОЛОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
THE REASONING OF THE USAGE OF MEDIAPSYCHOLOGICAL TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF TRAINING OF STUDENTS TO THEIR PROFESSIONAL ACTIVITY
 
Creator Subashkevych, Iryna
 
Subject засоби масової інформації; медіаосвіта; медіаграмотність; медіа практики; медіапсихологія; медіапсихологічні технології; медіапсихологічні чинники; професійні компетенції; цінності; ціннісно-смислова сфера.
: media; media knowledge; media practices; mediapsychological technologies; mediapsychology; mediapsychological factors; professional competence; values; value-content sphere.
 
Description У статті аналізується вплив медіаосвіти, а саме розкрито теоретичні положення та подано практичні рекомендації з проблеми формування ціннісно-смислової сфери студентів педагогічних спеціальностей засобами медіапсихологічних технологій. Визначено місце медіапсихологічних технологій як чинника формування цінностей молодого покоління. Виокремлюються найбільш важливі фактори впливу медіа на формування цінностей студентської молоді. 
The article deals with the importance of mediaeducation in the educational environment. The theoretical bases are grounded and some practical tips are provided concerning the problem of the formation of the value-content sphere of the students of the pedagogical field by means of mediapsychological technologies. The role of mediapsychological technologies as the factors of the formation of the value-content sphere of our young generation is outlined. The main functions of mediaeducation and mediapsychological technologies are described ( information, activation, the increase of motivation, interactive monitoring, effectiveness, impulse). The most important factors of the influence of media on the formation of values of youth are outlined.  The main approaches of implementing of curricula in Ukrainian higher educational establishments  are analyzed.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2018-09-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/528
10.28925/2312-5829.2018.3-4.22164
 
Source Освітологічний дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 118 - 128
Educological discourse; 2018: № 3-4 (22-23); 118 - 128
Освитологичный дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 118 - 128
2312-5829
10.28925/2312-5829.2018.3-4
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/528/442
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0