Віртуальна лабораторія для моделювання процесів в інформаційній та кібербезпеці як засіб формування практичних навичок студентів
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26735/
http://csecurity.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/31 |
|
Title |
Віртуальна лабораторія для моделювання процесів в інформаційній та кібербезпеці як засіб формування практичних навичок студентів
Virtual laboratory for modeling of processes in informational and cyber securities as a form of forming practical skills of students |
|
Creator |
Бурячок, Володимир Леонідович
Шевченко, Світлана Миколаївна Складанний, Павло Миколайович |
|
Subject |
Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
|
|
Description |
Кількість хакерських атак та матеріальних збитків, які отримують останнім часом країни світу щороку збільшується. Все це вказує на те, що потреба у фахівцях, здатних виявляти та оцінювати ознаки стороннього кібервпливу, моделювати можливі ситуації такого впливу та прогнозувати їх можливі наслідки, організовувати й підтримувати комплекс заходів щодо забезпечення інформаційної і кібербезпеки та протидіяти несанкціонованому проникненню протиборчих сторін до власних ІТ систем і мереж, забезпечити криптозахист власного інформаційного ресурсу тощо, - буде зростати. В даній статті акцентовано увагу на те, що питання кіберзахисту даних особливо гостро постало в Україні. Адже саме від якості отримуваної інформації й залежить наше майбутнє, зокрема й майбутнє нашої держави. Разом з тим в статті зроблено наголос на те, що жодна педагогічна теорія не буде реалізована в навчальній діяльності, якщо для її впровадження не буде розроблено відповідний алгоритм - алгоритм формування влсне фахових компетенцій майбутніх спеціалістів в області інформаційної та кібербезпеки. На основі наукової педагогічної літератури в статті визначено поняття «віртуальна лабораторія» та її значення у навчальному процесі закладу вищої освіти. Обґрунтовано актуальність впровадження лабораторії для моделювання процесів в інформаційній та кібербезпеці. Представлено віртуальну лабораторію «навчальний кіберполігон» Київського університету імені Бориса Грінченка та можливості її використання студентами у процесі вивчення технологій в інформаційній та кібернетичній безпеці. The number of hacker attacks and material damage that lately has hit the world is increasing every year. All this indicates that the need for specialists capable of detecting and assessing signs of third-party cyber-impacts, modeling the possible situations of such influence and forecasting their possible consequences, organizing and supporting a set of measures to ensure information and cybersecurity and counteract the unauthorized penetration of the opposing sides to their own IT systems and networks, provide cryptosecurity of their own information resource, etc. - will grow. This article focuses on the fact that the issue of cyber-security of data was particularly acute in Ukraine. Indeed, the quality of the information we receive depends on our future, including the future of our state. At the same time, the article stresses that no pedagogical theory will be implemented in educational activities, unless an appropriate algorithm is developed for its implementation - the algorithm of forming the professional competences of future specialists in the field of information and cyber security. On the basis of scientific pedagogical literature, the article defines the concept of "virtual laboratory" and its significance in the educational process of the institution of higher education. The relevance of the implementation of the laboratory for modeling processes in information and cybersecurity is substantiated. The virtual "cyberpolygon training" laboratory of the Borys Grinchenko University of Kyiv and the possibility of its use by students in the process of learning technologies in information and cybernetic security are presented. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26735/1/9.pdf
Бурячок, Володимир Леонідович та Шевченко, Світлана Миколаївна та Складанний, Павло Миколайович (2018) Віртуальна лабораторія для моделювання процесів в інформаційній та кібербезпеці як засіб формування практичних навичок студентів Кібербезпека: освіта, наука, техніка (2). с. 98-104. ISSN 2663-4023 |
|