Підготовка майбутнього вчителя до організації здоров’язбережувального освітнього середовища початкової школи
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26920/
|
|
Title |
Підготовка майбутнього вчителя до організації здоров’язбережувального освітнього середовища початкової школи
Подготовка будущего учителя к организации здоровьязберегательной образовательной среде начальной школы Preparation of the future teacher for the organization of healthcare-saving educational environment of primary school |
|
Creator |
Ващенко, Олена Миколаївна
Лісовол, Людмила |
|
Subject |
Міжнародні
|
|
Description |
У статті обґрунтовано теоретичні аспекти підготовки майбутнього вчителя до організації здоров’язбережувального середовища початковій школі. Здійснено аналіз наукової літератури, на основі якого визначено базові поняття дослідження. Проаналізовано вимоги щодо створення здоров’язбережувального середовища початкової школи.
В статье обоснованы теоретические аспекты подготовки будущего учителя к организации здоровьязберегательной образовательной среде начальной школы. Осуществлен анализ научной литературы, на основе которого определены базовые понятия исследования. Проанализированы требования по созданию здоровьясберегающей среды начальной школы. Theoretical aspects of training of a future teacher to creating health saving environment in primary school are substantiated in this article. The analysis of scientific literature that reveals the content of the main concepts (training of the teacher, health, healthy lifestyle, health saving environment, professional activity) was done. Definitions of the concepts «professional training of a future primary school teacher» (a systematic pedagogical process with the aim to master general pedagogical and methodological knowledge and skills by a future teacher, using of which will form professional qualities of a modern teacher of the school of the 1st level) and «training of a future primary school teacher to create health saving environment» (a purposeful process which is a part of his/her professional training and is carried out in order to form readiness of a primary school teacher to create conditions that provide protection and strengthening of the pupils’ health and use of health saving technologies) are provided. The views of scientists on the preparation of the future teacher for the formation of a healthy lifestyle in school are considered. The requirements for creating a health-saving environment are analyzed. |
|
Publisher |
Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» Рада молодих учених університету
|
|
Date |
2019-02-28
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26920/1/O_Vashchenko_L_Lisovol_MVOZSPSH_2019.pdf
Ващенко, Олена Миколаївна та Лісовол, Людмила (2019) Підготовка майбутнього вчителя до організації здоров’язбережувального освітнього середовища початкової школи Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації (44). с. 126-129. |
|