Запис Детальніше

Структурно-функційна модель інформаційно-освітнього середовища університету

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27098/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2313
 
Title Структурно-функційна модель інформаційно-освітнього середовища університету
STRUCTURAL-FUNCTIONAL MODEL OF THE UNIVERSITY INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT
 
Creator Буйницька, Оксана Петрівна
 
Subject Web of Science
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Одним із шляхів вирішення проблеми підготовки конкурентоздатних випускників університету є створення ефективного інформаційно-освітнього середовища. На сучасному етапі таке середовище має включати в себе засоби реалізації навчальної, наукової та управлінської діяльності; середовища підтримки колективної та індивідуальної комунікації; об’єкти освітньої діяльності та взаємодії; навчальні платформи та засоби безпеки. З урахуванням вимог забезпечення не лише функціонування, але й системного розвитку університету, загальних принципів управління та принципів розвитку освітніх систем як провідних принципів проектування інформаційно-освітнього середовища ми керуємось принципами системного підходу; модульного структурування відомостей та інформаційних даних; модифікації, доповнення та постійного оновлення; адекватності; надання необхідної та достатньої інформації; спільного використання даних. Обов’язковою умовою створення інформаційно-освітнього середовища університету є наявність електронного контенту, технологій та засобів електронної комунікації всіх учасників освітнього процесу. Моделювання якісного та ефективного інформаційно-освітнього середовища можливо лише під час розвитку усіх його компонентів – управлінського, змістового, організаційного, технологічного. До управлінського компоненту ми відносимо освітню політику, стандарти менеджменту та електронне керування, які виконують планувальну, організаційну, мотиваційну та контролюючу функції. Змістовий компонент включає в себе наукові, навчальні, контролюючі та інформаційно-методичні ресурси, які спрямовані на забезпечення когнітивної, креативної та ціннісної функцій. Організаційний компонент містить відповідно організаційну структуру, нормативну базу, корпоративні стандарти та виконує інтегруючу, систематизуючу і інформаційну функції. У технологічному компоненті виділяємо централізовані та децентралізовані сервіси, які направлені на реалізацію моделюючої, продуктивної та інструментальної функцій. Прикладом проектування такої моделі є ефективне інформаційно-освітнє середовище, яке спрямоване на підготовку конкурентоздатних фахівців у Київському університеті імені Бориса Грінченка.
One of the ways to solve the problem of preparing competitive graduates of the University is to create an effective information and educational environment. At the present stage, such an environment should include the means of realization of educational, scientific and management activities; support environment for collective and individual communication; objects of educational activity and interaction; training platforms and security tools. Taking into account the requirements for ensuring not only the functioning but also the system development of the university, the general principles of management and the principles of the development of educational systems as the guiding principles of designing the information and education environment we are guided by the principles of a system approach; modular structuring of information and data; modifications, addition and permanent updates; adequacy; providing the necessary and sufficient information; sharing data. A prerequisite for the creation of the university's information and educational environment is the availability of electronic content, technologies and the electronic communication of all participants in the educational process. Modeling a qualitative and effective information and educational environment is possible only with the development of all its components - managerial, content, organizational, technological. To the managerial component, we include educational policy, management standards and electronic control that perform planning, organizational, motivational and controlling functions. The semantic component includes scientific, educational, controlling and informational and methodological resources that are aimed at providing cognitive, creative and value functions. Organizational component contains, respectively, the organizational structure, normative base, corporate standards and performs the integration, systematization and information functions. In the technological component, we allocate centralized and decentralized services, which are aimed at implementation of modeling, productive and instrumental functions. An example of designing such a model is an effective informational and educational environment aimed at training competitive specialists at the Borys Grinchenko Kyiv University
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
 
Date 2019
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27098/1/%D0%86%D0%A2%D0%A2%D0%97%D0%9D-%E2%84%961%20%282019%2C%20%D1%8269%29.pdf
Буйницька, Оксана Петрівна (2019) Структурно-функційна модель інформаційно-освітнього середовища університету Інформаційні технології і засоби навчання (1). с. 268-278. ISSN 2076-8184