Нові підходи до формування художньо-практичної компетентності майбутніх вихователів
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27588/
https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5789 |
|
Title |
Нові підходи до формування художньо-практичної компетентності майбутніх вихователів
New Approaches to the Formation of Artistic and Practical Competence of Future Educators Новые подходы к формированию художественно-практической компетентности будущих воспитателей |
|
Creator |
Половіна, Олена Анатоліївна
Кондратець, Інна Вікторівна |
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
Стаття присвячена проблемі формування художньо-практичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Здійснено аналіз сучасного стану питання, конкретизовано зміст і методи навчальної дисципліни "Методи ознайомлення дітей з мистецтвом". Представлено результати дослідження рівнів сформованості художньо-практичної компетентності студентів спеціальності "Дошкільна освіта". Обґрунтовано ефективність методу креативної структурованої імпровізації для підвищення рівня сформованості мистецької складової фахової компетентності дошкільних педагогів. The article is devoted to the problem of the formation of artistic and practical competence of future educators of preschool education institutions. The analysis of the current state of the issue is carried out, the content and methods of the discipline "Methods of familiarizing children with art" are specified. The results of the study of the levels of formation of artistic and practical competence of students of the specialty "Pre-school education" are determined. The efficiency of the method of creative structured improvisation to increase the level of formation of the artistic component of the professional competence of preschool teachers has been substantiated. Examples of interactive forms of working with students in the classroom and issues for discussion; features of the organization of independent work in the form of an artistic project; modular control samples for future careers. Attention is focused on conducting reflexive exercises at the beginning and end of each training session, which motivate students to self-knowledge and a clear definition of their own emotions; develop the ability to analyze and evaluate: their emotions, process and result of activity. The motivation to apply knowledge and skills to students is due to the fact that they are practically convinced of the effectiveness of the model of emotionally-shaped creative interaction in the artistic space, creating their own tools that apply, transform, expand, supplement in practice. Статья посвящена проблеме формирования художественно-практической компетентности будущих воспитателей учреждений дошкольного образования. Осуществлен анализ современного состояния вопроса, конкретизировано содержание и методы учебной дисциплины "Методы ознакомления детей с искусством". Представлены результаты исследования уровней формирования художественно-практической компетентности студентов специальности "Дошкольное образование". Обоснована эффективность метода креативной структурированной импровизации для повышения уровня формирования художественной составляющей профессиональной компетентности дошкольных педагогов. |
|
Publisher |
Електронне наукове фахове видання
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27588/1/index.html_page_id%3D5789
Половіна, Олена Анатоліївна та Кондратець, Інна Вікторівна (2019) Нові підходи до формування художньо-практичної компетентності майбутніх вихователів Народна освіта. ISSN 966-8358-22-8 |
|