Питання підготовки мистецтвознавців-експертів із супроводу культурних цінностей в умовах збройного конфлікту
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27525/
http://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/view/138791 |
|
Title |
Питання підготовки мистецтвознавців-експертів із супроводу культурних цінностей в умовах збройного конфлікту
Вопросы подготовки искусствоведов-экспертов по сопровождению культурных ценностей в условиях вооружѐнного конфликта Questions of training of critics-experts on accompanying of cultural values in the conditions on military conflict |
|
Creator |
Школьна, Ольга Володимирівна
|
|
Subject |
Web of Science
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
Мета роботи полягає у систематизації інформації з питань підготовки мистецтвознавців-експертів, які мають працювати в умовах військового конфлікту. Методологія дослідження базується на застосуванні культу- рологічного і мистецтвознавчого підходів, порівняльного методу, що дає змогу усвідомити специфіку підготовки експертів культурних цінностей для супроводу останніх у форс-мажорних обставинах, методу вибіркового аналізу існуючої ситуації у країні щодо підготовки спеціального персоналу. У сукупності зазначені підходи і методи дають змогу розкрити значущість окресленої проблематики з точки зору практичної культурології та мистецтвознавства крізь призму культурно-політичних, правових і педагогічних аспектів. Наукова новизна полягає у визначенні спе- цифіки підготовки спеціального персоналу з мистецтвознавців-експертів, що мають супроводжувати культурні цінності саме в Україні в особливих історико-політичних обставинах неоголошеної війни. Доведено, що таких фахівців мають готувати в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв. У прикладному аспекті висвітлено необхідність військового зобов’язання такого персоналу. Висновки. Враховуючи нерозробленість державної культурної політики у сфері підготовки мистецтвознавців-експертів з супроводу та захисту мистецьких цінностей в умовах збройного конфлікту, нині варто розпочати випуск таких мистецтвознавців-експертів на базі НАКККіМ. Зважаючи на необхідність забезпечення цієї важливої ділянки висококваліфікованими фахівцями, варто готувати відповідні програми, науково-методичні праці й посібники в означеній царині. Цель работы состоит в систематизации информации по вопросам подготовки искусствоведов-экспертов, которые могут работать в условиях военного конфликта. Методология исследования базируется на применении культурологического и искусствоведческого подходов, сравнительного метода, который разрешает осознать специфику подготовки экспертов культурных ценностей для сопровождения последних в форс-мажорных обстоятельствах, метода выборочного анализа существующей ситуации в стране относительно подготовки специального персонала. В совокупности указанные подходы и методы разрешают раскрыть значимостьочерченной проблематики с точки зрения практической культурологии и искусствоведения через призму культурно-политических, правовых и педагогических аспектов. Научная новизна состоит в определении специфики подготовки специального персонала искусствоведов-экспертов, которые должны сопровождать культурные ценности именно в Украине в особых историко-политических обстоятельствах непровозглашенной войны. Доказано, что таких специалистов должны готовить в Национальной академии руководящих кадров культуры и искусств. В прикладном аспекте освещена необходимость военного обязательства такого персонала. Выводы. Учитывая неразработанность государственной культурной политики в сфере подготовки искусствоведов-экспертов по сопровождению и защите художественных ценностей в условиях вооруженного конфликта, ныне необходимо начать выпуск таких искусствоведов-экспертов на базе НАКККиМ. Учитывая необходимость обеспечения этого важного участка высококвалифицированными специалистами, следует готовить соответствующие программы, научно-методические работы и пособия в обозначенной области. The purpose of the research consists in systematization of the information concerning preparation of criticsexperts, which are able work in the conditions of the military conflict. The research methodology is based on the application of culturological and art criticism approaches, comparative method, which allows realizing specificity of training of experts of cultural values for accompanying the latter in force-major circumstances, and method of the selective analysis of an existing situation in the country concerning preparation of the special personnel. Taken together, specified approaches and methods allow revealing the importance of the outlined problematic from the point of view of the practical cultural science and art criticism through the prism of cultural-political, legal and pedagogical aspects. Scientific novelty consists in definition of specificity of preparation of the special personnel of critics-experts, who should accompany cultural values in Ukraine in special historical and political circumstances of not proclaimed war. It is proved, that such experts should be prepared in the National academy of managerial staff of culture and arts. In the applied aspect, necessity of the military obligation of such personnel is covered. Conclusions. Taking into account the undeveloped state cultural policy in the sphere of training of critics-experts on accompanying and protection of art values in the conditions of a confrontation, nowadays it is important to begin to train such critics-experts on the basis of the National academy of managerial staff of culture and arts. Considering necessity of providing of this important area with highly skilled experts, it is necessary to prepare corresponding programs, scientific methodical works and manuals in the designated area |
|
Publisher |
НАКККіМ; К.: Міленіум
|
|
Date |
2017-12
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27525/1/O_Shkolna_VNAKKKiM_4_2017.pdf
Школьна, Ольга Володимирівна (2017) Питання підготовки мистецтвознавців-експертів із супроводу культурних цінностей в умовах збройного конфлікту Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. (4). с. 113-117. ISSN 2226-3209 |
|